A fi sau nu util - Ipad vs Netbook

Written on 07:41 by Constantin Manoliu aka Huck

Exact cum banuiam razboiul mentionat in ultimul articol a inceput.
Au americanii astia un stil de a face din tintar armasar ceva de speriat.
Citesc de zor publicatii ce dau tonul in piata, tot felul de guru IT argumentind pro si contra.
Ce ma bucur e ca printre rinduri se intrevede exact ceea ce am vizualizat si eu , ideea de ''cumpara exact ceea ce ai nevoie".
E foarte clar ca am ajuns sa depindem zilnic de inca un viciu si anume internetul.
La tabieturile diminetii se mai adauga unul.
Cafeaua nu mai merge savurata doar alaturi de o tigara daca nu exista si un calculator deschis legat la net.Pe vremuri obisnuiam sa cumpar ziarele si sa vad ce mai e nou.
Acum , deschid imediat dupa ce pun apa la fiert pentru cafea si laptopul ,primele programe accesate fiind blogbridge pentru a vedea ce s-a mai scris pe blogurile preferate,Woopra sa vad cine a mai citit si ce de pe al meu blog, email-ul si clar o fereastra cu Google search.
Si sint sigur ca nu sint singurul ce face asta.Recunosc, am devenit dependent de informatia electronica.
Orice e nevoie , click , Google si e in citeva secunde in fata mea.
Daca acum ceva ani in urma ,detinerea si folosirea unui pc era apanajul celor experimentati acum incepe sa nu mai fie.
Am mai spus-o de multe ori.Exista o categorie de useri pentru care cutia cu butoane e un fel de lume paralela ale carei reguli sint de neinteles, un mister pentru care sint nevoiti sa ia cursuri de folosire.
Windows cu a sa evolutie a devenit 'a pain in the ass' pentru multa lume.
Simpla utilizare nu mai e simpla de loc.Intretinerea in buna stare de functionare a unui calculator incepe sa ceara din ce in ce mai mult timp.Instalari , dezinstalari, devirusari, si de la capat.
Si asta incepe sa plictiseasca si sa dea dureri de cap.Cind ai nevoie de el cel mai mult exact atunci se intimpla CEVA ce creeaza disconfort.
Ceea ce un dezvoltator de IT i se pare simplu, multora dintre noi e doar un scarpinat din ce in ce mai complicat.
Dar e greu sa vezi the big picture, atunci cind esti mult prea obisnuit cu ceea ce faci.Normal.Mecanicului o simpla pana de cauciuc i se pare ceva uzual,dar tie care nu stii nici macar unde e cricul....
Aici multa lume poate comenta.Da poti invata.Corect.Dar pina la ce nivel?
De ce trebuie sa ajung sa fac cursuri avansate pentru citeva task-uri simple dimineata la cafea?
Make it simple to use.Cam asta a vazut Jobs.
Ce alegi?Un obiect pentru care iti trebuie un instructor pe linga manualul de utilizare sau unul ce il poti folosi in citeva minute de la achizitionarea lui si care nu iti va ridica curind probleme de folosire?
Ipad simplifica foarte mult lucrurile.Un minus pe care multi il scot in fata e ca nu face multitasking.Adica nu executa mai mult de un program odata cum poti face pe un calculator normal.Si?
Mai bine face un singur lucru si bine decit 20 si proaste.
De cite ori nu te ratacesti in cite si mai cite ferestre deschise de la diverse programe ce ocupa spatiu din RAM, etc?
Simplitatea folosirii si rapiditatea invatarii fac din Ipad un dispozitiv pe care multi or sa il indrageasca.
Cum am mai zis.Cind te intrebi inainte de a cumpara ceva la ce imi foloseste face mult mai usoara alegerea.
'A to do list' simplifica mult ecuatia.Eu l-as cumpara ?DA.
Pentru ca m-am dezbarat de obiceiul de a avea all in one.
Imi aduc aminte cit de mult timp am pierdut facind configuratii pentru un desktop care sa imi asigure un raspuns la multele intrebari "daca o sa imi trebuiasca si pentru asta?".Sau cind am trecut pe laptop.
De ce sa dau multi bani pe un produs care AR putea face si aia si ailalta, prezumtiv vorbind, cind poate cu aceeasi suma as putea achizitiona mai multe obiecte simple specializate dar mult mai simple si eficiente?
Multa vreme nu puteam sa inteleg de ce ti-ar trebui mai multe masini in curte.Nu simteam probabil necesitatea pina nu m-a lovit.Dar acum as cumpara una mica de oras pentru ca e mult prea aglomerat si una mare pentru eventualele deplasari mai lungi ce necesita confort.
Asa si cu IT-ul.
Un Ipad imi va scadea greutatea ce o car zilnic in spate ,iar laptopul isi va scoate nasul afara doar cind va fi realmente nevoie de el.Plus ca am eliberat o groaza de timp din cel consumat cu "intretinerea zilnica" a unui Windows.
Stiu , all in one suna mai bine si pare mai eficient.Poate ca da pentru unii poate ca nu pentru altii.
Cert e ca pentru multi va fi un oftat de usurare utilizarea unui Ipad, o solutie la care nici macar nu se gindesc acum pina nu il vor avea in mina si vor vedea practic la ce ii foloseste.
Si razboiul continua.

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

No Comment

Trimiteți un comentariu