D`ale sunetului - 5.1 si un BMW

Written on 12:57 by Constantin Manoliu aka Huck

Cum si eu ca si multi altii sint pasionat de sunet si putere, undeva in decursul anilor am dezvoltat ,hai sa zicem , o `mica` afacere in domeniu, si nu oricare, sunet in masina,asta dupa ce am experimentat suficient in cel de casa.Cum la vremea aia oportunitatile erau relativ reduse si mai tot timpul eram in masina, am zis ca ia sa ma apuc de combinatii audio.
Zis si facut,studiat,investit, specializare nu gluma,mai ales ca varietatea de produse in domeniu e vasta.
Ca rezultat al tuturor eforturilor a inceput sa se duca buhul ca ma pricep si sint dispus sa mai fac si altora .Deh batrina Dacie cu 2 basi de 600w in porbtagaj,de sarea capacul la volum , impreuna cu un cap de serie de la o firma de renume ce isi facea de cap pe niste boxe de iti venea se le pui in vitrina, cam punea in inferioritate tot felul de masinute care mai de care mai smechere.
Insa marea problema e ca fabricantul masinilor de serie nu se complica decit la gama de virf cu sisteme audio de performanta ,astfel ca erau cam vitregiti posesorii unor masini peste medie cu care faceau impresie prin aspect dar sonor cam nu prea.
Era cam jenant sa te spargi in figuri cu un BMW de ultima generatie prin vreo parcare alaturi de altii si sa vina o pirlita de Dacia 1300 alaturi de tine ,urlind din toate tablele, de nu te mai auzeai.
Clar, punct ochit ,punct lovit.Si binenteles, discutii, vreau si eu,cit costa, etc.
Cum nu sint ieftine, dezamagirea si scrisnitul din dinti erau la ordinea zilei,completate de cuvinte `dulci` pe buze.
Intr-o zi se pune pe capul meu unul, ca musai trebuie sa aiba bas si alea alea ,cu orice pret.Tocmai venise de prin Germania cu un BMW seria 5 aranjat ca o pitzipoanca , dar la fel de muta.
Era o varianta low end la partea de sonorizare,cu un radiocasetofon obosit ce miriia in niste cartoane de boxe si numai pe partea din fata.Cum colegul era un mare snob si se credea un mare cuceritor, ii trebuia la agatat si ceva sunet nu numai imagine.
Si dai nineaca cu explicatiile, cu variante dar nicidecum nu se potrivea nimic pe buzunarul cam gol dupa achizitionarea obiectului pe patru roti.
Zile intregi de discutii,telefoane,cataloage,conferinte,comparatii , sint convins ca nu dormea noaptea.
Zic asta , dupa ce ma trezesc intr-o dimineata cu el la poarta ,chior de somn dar cu un rinjet satisfacut pe fata, nerabdator sa imi comunice ceva.
Il poftesc, bag repedea o cafea la inaintare si ii zic sa dea comunicatul de presa.
Mindru , imi zice :Frate , te sparg, am boxe sa iti rup capul !!!
Cu o seara inainte, participind la nus ce party de smecherasi, ca tocmai venise unul acasa si trebuia sa se sparga in figuri cu ce are el adus `de afara`, a pus bot la un sistem 5.1 de la B_ _E , cu care mindrul apropritar a secat vecinii toata noaptea.
Asta disperat, si cu capul rupt de bautura, ii coace mintea ca ce ar fi sa il monteze el sistemul ala in masina, mai ales ca era convins ca eu pot destule.S-a tinut de capul aluia pina dimineatza sa il vinda, mai ales ca firma despre care vorbesc era considerata la vremea aia zeul suprem.
In timp ce imi povestea , facea drumuri la masina, scotind de-a valma boxe,cablaraie, cam tot ce ii daduse ala ,inclusiv picioarele support pentru ele.
Si decreteaza :-Azi imi montezi pe masina astea !! fara drept de apel din partea mea.
Buimac , imi zic in minte ca am gresit doza la cafea, ori visez prea realist .
Incerc sa ii explic ca tehnic, nu prea am cum , ca nu se potriveste, tot felul de chestii de astea.El nimic si nimic, musai trebuie.
Stau si ma gindesc ca e mai bine sa refuz sa nu imi dau cu firma in cap, mai ales ca lumea avea deja incredere in ce faceam eu , iar ce propunea el facea parte din categoria sirma si patentul etern romanesc.
Da ce scap de gura lui ?nheaaaa….Ii zic ca bine hai ca ma gindesc , il trimit acasa si ma apuc de studiat.
Montatul boxelor in masina nu era bai ,avind in vedere ca erau destul de mici ca dimensiuni iar suportii originali erau usor de modificat scopului, problema era basul autoamplificat din care plecau si alimentarile boxelor.Numai ca amplificatorul ala se alimenta la 220 V si astia de la BMW, inca nu proiectasera si prize de astea in masina.
Chem rapid niste cunostinte comune sa fie martori la insistentele lui in urma carora am cedat sa montez aberatia si intre timp ma apuc sa dezmembrez cutia basului in care era si amplificatorul.Cam cum ma durea inima….uhhaaa.
Se stringe echipa, care facindu-si cruce, care rizind pe infundate, care punind pariuri daca o sa reusesc.
Cred ca Zeul sunetului a fost alaturi de mine atunci cind am descoperit ca am plificatorul ala se alimenta intern dupa transformator la 15 volti curent continuu.
Tac, nu zic nica , si ma apuc de montat.Toata lumea curioasa nevoie mare.
Da si eu smecher, ii tot tineam in suspans, ba comentind de ce greu e, ba pigalind de zor la tras cabluri ca sa iasa macar asta ca la carte.
Toata afacerea a durat vreo 5 ore , dar nici ca sa plece vreo unul de linga masina desi erau lihniti de foame si rupti de oboseala.
Intr-un final, facindu-mi cruce cu limba , dau play la sistem, si spre stupoarea tuturor, functiona si inca cu rezultate foarte bune.
Colegul era in al noualea cer , cind isi infingea degetele in volum si auzea cum ii zangane numarul de pe capacul portbgajului.
E si sa te tii dupa asta , sa vezi cita fandoseala, cita impresie, cita comentarii in paralel cu mistocareala celor avizati.Cert e ca am jurat sa nu mai fac asta, mai ales ca se gasisera destui doritori dupa experiment.
Si uite asa , am dotat un BMW cu sistem audio 5.1 de cred ca isi faceau cruce aia de fabricasera si masina si sistemul.

Articolul participa la concursul BLOG BASS. Citeste si voteaza !!
Acest concurs este publicat pe SONO.RO

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

2 Comments

  1. Anonim |

    Pentru a scapa mai ieftin (nu cred ca e mai bine) ai fi putut sa cumperi un convertor 12v cc - 220v ca si aveai priza de laptop si alte lucruri pe care le mai vrei in masina si alimentate la 220v ca.

     
  2. Anonim |

    Nu s punea neaparat problema de mai ieftin, ci de rezolvat problema in sine.La vremea aia prin `99 nu aparusera inca toate gadgeturile de acum.Nu era atit de dezvoltata piata.Oricum ma gindisem si la asta.Multumesc frumos de sfat.

     

Trimiteți un comentariu