Setea de muzica

Written on 21:38 by Constantin Manoliu aka Huck

Am stat un pic si am analizat daca are sens sa scriu acest post ori ba.
Si am hotarit sa il scriu , desi sint convins ca nu o sa fie vreo mare brinza si in plus e posbibil sa fie interpretat ca si un pic subiectiv, datorita faptului ca fac parte dintre cei carora li se adreaseaza un anumit concurs.
E organizat de o multinationala si are ca scop descoperirea de noi talente.
Adica oameni dotati cu talent pentru meseria de dj dar care nu dispun de mijloacele necesare de promovare.
Deci repet.
NU au posibilitati reale de a valorifica un potential sub indrumarea unui profesionist.
Cel putin asa inteleg eu rostul unui asemenea concurs.
Acesta se organizeaza de ceva vreme in minunata noastra colectivitate , daca nu ma insel e al treilea an.
Boon.
Sa vedem cam pe unde schioapata problema.
In primul an, am pus si eu boticul dupa ce am dus munca de lamurire si cu alti confrati, sa ne inscriem in speranta ca si orasul nostru scump si drag ,considerat al doilea in tara dupa statistici ca numar de locuitori ar putea genera un oarece talent in domeniu.
Zis si facut.Citit regulament, stat gindit, analizat bagat turbo la treaba.
Da graba strica treaba.
Daca as fi citit regulamentul cu atentie as fi cedat din prima.
Regulament care se schimba de la an la an.
De ajungi sa nu mai intelegi nimic.
Daca in primul an trebuia sa trimiti un mix de 30 de min. acu e de 15.Si musai trebuie sa cuprinda o productie proprie ori la care esti autor.
Din punct de vedere profesional incerc sa inteleg cerinta asta.
Cum concursul se adreseaza in mod direct celor dedicati muzicii house imi cam suna stupid sa ceri un mix de 15 minute in conditiile in care APROAPE toate piesele de club au in medie peste 6 minute catre 11 ori 12 si a caror tema e mult dupa prima jumatate.
Deci CE MIXEZI TU IN 15 MINUTE DE COLAJ?(colaj termen preluat din regulament)
Deja incepe sa sune a jingle de radio.
Jingle de radio=un fel de reclama proprie a unei emisiuni al carui profil este muzical, ori reprezinta stilul muzicii pe care o difuzeaza un post de radio.
Deci ce cautati voi?
Un om pentru productie in radio ori un dj?
Caci dupa mai toate normele internationale in voga si dupa citi dj au trecut pe linga mine NU AM OBSERVAT LA NIMENI SA MIXEZE IN 15 MIN. MAI MULT DE 3 PIESE.
Exceptie facind doar genii ce pot pune muzica de pe 3,4,5,6..n platane odata.
Oare asta se cauta?ca nu se specifica nicaieri.
Ca dealtfel intreg regulamentul.
Care e intocmit de asemenea natura incit sa existe cumva o scuza pentru a iti fi refuzata participarea.
Nu de alta dar trebuie protejate `REALELE` talente ce trebuie MUSAI sa cistige.
Nu tu moduri de jurizare,nu tu numele celor care te jurizeaza ci doar `personalitati muzicale`.
De ce nu imi furnizezi TOATA informatia ce ma poate determina pe mine daca vreau sa particip sau nu?Ce e asa de secret?
La primul au jurizat dj Vasile, Tom Wilson, Vali Barbulescu si Cristi Nitu.
Va las pe voi cei din breasla sa va ginditi care sint `personalitatile muzicale`.
Si asta am aflat DUPA , prin un mail de consolare la care am raspuns destul de acid.
Pacat ca nu am pastrat raspunsul.
Ideea era ca eram batut pe umar ca la `Hai nu fi suparat frate` ca am pierdut.
Ce sa pierd?ca nici macar in ziua de azi nu am habar.
La primul a cistigat Raoul.Oare avea nevoie el sa cistige, desi e un profesionist fara discutie si fara drept de apel?
La al doilea a fost LIVIO...no comment.
Faza a doua.
Deja e desuet sa fii dj fara a avea calitatea de a mixa nspeee mii de piese in alea 15 minute.
Trebuie sa fii si producator ori participant la productie.
Oare sa incep sa fac predictii la cine va cistiga anul asta?nheaaa reclama costa...
Daca ai rabdare sa citesti ditamai cearsaful si ai suficienta experinta cu termenii avocatesti constati o multitudine de nu ne asumam, nu raspundem, promiti ca ne dai moca drepturile tale de autor,nu ridic pretentii si multe ate invirtituri in jurul cozii.
E cit se poate de simplu.
Tu in efervescenta momentului in care visezi deja la premii Grammy pentru compozitiile tale, clar nu mai citesti o insiruire de termeni seci.
Si semnezi.
Si dupa, observi cum ai pierdut cu brio dar esti mindru sa le spui prietenilor tai ca ceea ce ar putea deveni un hit promovat de multinationala dupa o cosmetizare facuta de o `personalitate a muzicii` aduce beneficii e creatia ta.
Macar cu atit sa te alegi.
Ca doar se poarta.Prietenii stiu.
Si sint multe si marunte.De tocat.
Dar ma limitez doar la asta.
Las loc si altora sa comenteze.
P.S.
Din cel mai real bun simt eu unul as fi inscris in concurs direct fara jurizare dj-ul rezident din cluburile in care au fost organizate etapele concursului.
Desi el a fost cu mult mai bun simt si a ales calea normala de a se inscrie.
Dar bunul simt in meseria asta e deja tema pentru alt post.

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

5 Comments

  1. Anonim |

    Da, si eu am ramas un pic tablou când am citit "15min." Vb ta, pe platane as putea sa-ti mixez 4-5-6 bucati, dar asa de abia am reushit 3 pline si cateva loop-uri. Ca m-a batut al nostru resident la bila sa ma bag si eu, nu stiu cum dar a reushit sa ma convinga. De fapt am acceptat numai sa ma lase în pace. Ca oricum nu m-asteapt eu la ceva din aceasta "competitie". Însa si mie mi se pare o mare abureala. Nu înteleg pt. ce mai participa DJii cât de cât cunoscuti, daca ei oricum au deja contracte de nush câta vreme. Mi se pare aiurea tare, chiar penal. Nu ai vedea asa ceva în afara, unde sunt sute de concursuri de genul. :-)
    Oricum, nice post. GO HUCK, GO !!

     
  2. Anonim |

    ok,e bine argumentata parerea ta despre pseudo-concursul asta, dar de ce e asa rau ca "Domnul Artist", este pus un pic la treaba, sa experimenteze in prostia lui, sa incerce si mixul de 15 minute si productia de 5 minute, si sa vada si el cat este de absurd sau cat de absurde sunt regulile jocului.Teste din astea asa zis oficiale sunt oricand bine venite, pentru ca-ti mai scot din cap figurile de mare dj-producator si te fac sa constati ca zarurile sunt aruncate doar in favoarea celor mari.

     
  3. Anonim |

    @Cornelito
    Imi place ca ai prins ideea.
    Deja consacrat ar fi fost de bun simt sa Nu participi.
    Exemplu vezi VisUrat la premiile blogosferei.
    Ceea ce ma mira e ca Raoul a acceptat sa fie jurizat de Vali Barbulescu.
    Probabil a luat si el aceeasi teapa.
    @Andrei.
    Sa experimenteze in prostia lui?
    Nu inteleg.
    Nu imi suna a normalitate sa iti bati joc de inocenta unor tineri bine intentionati.
    Si fii convins ca nu le scot din cap PE BUNE figurile de mare producator.Din contra.
    Gindeste-te un pic ca poate dintre ei sint si bine intentionati si pusi pe treaba.
    Drept dovada un necunoscut pentru multi pe care Bourbon a a vut curaj sa il publice chiar daca in un tiraj destul de mic.
    Si a bagat cumva cineva de seama?
    Cite din locatiile din Iasi au avut curaj sa faca asta?
    Sau mai bine gindeste-te cum altii au preluat ideea au transformat-o la repezeala...si o asculti in autobuze...

     
  4. Anonim |

    Exagerezi un pic cand zici ca isi bat joc, intr-adevar e de neinteles poate de ce nu optimizeaza regulile nici la a treia editie.Dar chiar si asa, n-au decat sa le conceapa in asa fel incat sa elimine din start publicul curios, si sa se rezume doar la clubul lor privat de "meseriasi".Clar intaresc ideea ca cei care n-au o treaba se vor lasa de la sine, fie doar si din perspectiva acestui concurs, iar cei care chiar au ceva de aratat vor gasi si alte cai de a se promova.

     
  5. Anonim |

    Praf in ochii se numeste.Cu siguranta daca as avea posibilitatea sa particip sa mor de nu as alege o piesa de 7-8 minute si as baga loop in ea si efecte, si deelay, si bass cut sau alte frecvente de o fac de 15 minute ca sa isi dea seama ca intradevar in 15 minute nu iti poti da seama de valoarea unui dj.
    Cred ca nu se pune accent pe mixul clasic ci pe artificiile care le folosesti, ca in 15 minute nu faci mare branza si nu poti iesi oarecum in evidenta.
    Poate or fi multi participanti dar ma indoiesc de acest lucru si cred ca zarurile sunt aruncate demult.
    In acest fel sperantele tinere nu vor avea cum sa fie apreciate fiindca posibilitatea va fi extraordinar de mica iar unul mai vechi cu siguranta in 15 minute va stii ce sa faca ca sa iasa in "fatza" decat tanarul plin de trac si emotii.

     

Trimiteți un comentariu