Zapping tv

Written on 15:30 by Constantin Manoliu aka Huck

De vreo 2 săptămîni si jumătate sînt țintuit la pat de ceva probleme de sănătate ,fapt care îmi lasă ca opțiuni de scurgere a timpului doar urmărirea de programe tv, ceva surfing pe net si cititul asta in caz că mă pot concentra datorită unor dureri cam insuportabile.
Cum tv e cel mai comod mod de a ucide secunde, am zappat de zor ceea ce oferă in materie de programe minunatele noastre firme de cablu.
Nu au trecut nici cîteva zile și am reușit să ajung la saturație datorită calității programelor.
Să ajungi ca din cele 40 și ceva de programe din pachetul de bază să suporti citeva programe și alea doar un număr limitat de ore pe zi e trist rău.
Cred că sloganul firmelor de cablu si al televiziunilor romănești ar trebui să fie:Noi ucidem poporul cu televizorul!Pentru că din ceea ce am vizionat în aceste zile nu se poate extrage decît această concluzie.
Nu are sens să le iau pe rînd pentru că nu aș face decît să mă repet în calificative, ci doar poate să concluzionez la general.
Televiziuni comerciale , cu publicitate dusă la extrem și mă intreb oare cei care semnează contractele nu sînt conștienți că televizoristul audient va schimba canalul la cele 10 minute de pub?Ce efect mai are reclama respectivă?
Promo-uri mai mult decît agresive ce nu își au locul sincer atîta vreme cit deja dai niște vechituri ori deja sînt de mult în derulare emsiunile respective.
Reality show-uri importate fără nici cel mai mic studiu de fezabilitate cu publicul romăn și adaptate in cea mai slabă manieră posibilă dar care după părerea lor fac audiență.Cînd ai deja zeci de statistici ce îți arată nivelul slab de educație al poporului , tu , în dorința de a face bani, torni gaz peste foc cu și mai multă prostie și cu promovarea non valorii.
Apropo de asta , am văzut un documentar despre una din primele televiziuni comerciale , cea a lui Berlusconi , ce reflectă foarte bine ideea de tv pentru bani.Filmul se cheamă Videocracy și rezumă foarte bine ideea comercialului .E suficient să apari și ești vedetă peste noapte.
Cam cum e și la noi cu toate agramatele și tot felul de moderatori ori jurnaliști care murdăresc de zor sticla.
Vechituri de filme,redifuzate pînă îți vine sa vomiți, emsiuni plictisitoare fără vreo urmă de informație folositoare, talk show-uri insipide cu tot felul de necunoscuți pe post de invitați, manele cît cuprinde ,jurnale de știri umplute cu tot felul de mizerii doar să umple spațiul de emisie, moderatori fără vreo brumă de etică jurnalistică și multe multe altele.
Cit despre canalele de știri specializate ce iau pulsul țării dacă le greblezi grilele dacă strîngi cu indulgență informatie folositoare pentru vreo maxim o oră de emisie.
Moderatori ipocriți cu invitați la fel, ce despică aiurea firul in paișpe fară vreo relevanță, repetîndu-se la fiecare 5 minute, reporteri de teren incompetenți, anchete făcute de mîntuială fără suport informațional,limbaj de lemn și asocieri demne de literatură s.f.
Ceea ce mă intrigă e că ,mai ales acum în această perioadă zbuciumată plină de convulsii sociale, nu fac absolut nimic să scoată in evidență realitatea ci din contră o deformează și o mulează pe niște tipare haotice și nefolositoare nimănui.
Cu ce ajuți tu audientul?Unde îți e verticalitatea jurnalistică?
Nicăieri.
E doar comerț și atît.Dar cînd or să se termine banii din țara asta ce o să mai vindeți domnilor?
Romăniei îi mai trebuie o revoluție.Da una să le scuture bine pe toate aceste căpușe să ii lase in fundul gol cam cum e peste jumate din țara asta.
Să ii văd atunci ce mai fac.
Cert e că dacă vrei să urmărești ceva la tv mai bine nu te obosești.Butonul on/off e cel mai indicat alături de un drum pină la raftul de cărți de unde mai bine recitești a 10 oară o carte.
E mai cu folos.

If you enjoyed this post Subscribe to our feed

3 Comments

  1. zyxell9 |

    "Televiziuni comerciale , cu publicitate dusă la extrem și mă intreb oare cei care semnează contractele nu sînt conștienți că televizoristul audient va schimba canalul la cele 10 minute de pub?"

    Ba da ! Evident ca da ! De aia din cate stiu deja a 3-a si a 4-a reclama dupa spotul promo sunt mult mai ieftine dupa care dupa vreo 6 minute de reclama devin din nou mai scumpe ( se presupuene ca telespectatorul a comutat inapoi ca sa vada daca s-a terminat reclama ) si mai sunt tehnici de genu o reclama apare pe un post iar dupa 1 minut pe alt post ca in cazul in care ai schimbat programul sa dai tot peste aia :)) stresant nu ?


    "Cînd ai deja zeci de statistici ce îți arată nivelul slab de educație al poporului , tu , în dorința de a face bani, torni gaz peste foc cu și mai multă prostie și cu promovarea non valorii."

    Televiziune comerciala = afacere = unic scop-audienta = bani
    Pentru popor prost se difuzeaza prostie.

    "Cert e că dacă vrei să urmărești ceva la tv mai bine nu te obosești.Butonul on/off e cel mai indicat alături de un drum pină la raftul de cărți de unde mai bine recitești a 10 oară o carte.
    E mai cu folos. "

    Bine zis ;)

    As mai adauga faptul ca eu ma uit la reclame :) Ma uit la cum sunt facute ca la niste foartescurtmetraje. Ma pasioneaza publicitatea.

     
  2. zyxell9 |

    P.s. insanatosire grabnica

     
  3. Huck |

    Multumesc de urări.
    Mă bucur că ți-am stirnit interesul.
    Și eu apreciez o publicitate bine făcută mai ales că sînt fan al Noptilor de publicitate.
    Însă sincer e prea mult pentru mine ceea ce e la noi pe tv.

     

Trimiteți un comentariu